wtorek, 17 grudnia 2013

SEO copywriter – kto to taki?

Rozpatrując temat SEO copywritingu, o dziwo, warto spojrzeć na definicję słowa copywriting, czyli: pisanie tekstów przeznaczonych do publikacji. Dlaczego? Na sztukę copywritingu składa się bowiem o wiele więcej działań i powyższe słowa w ogóle tego nie oddają, natomiast w przypadku SEO copywritingu są bliskie prawdy. Kreatywność i oryginalność czy wiedza z zakresu komunikacji społecznej, które w przypadku normalnego copywritingu są tak istotne, nie mają w SEO większego znaczenia więc choć w tym przypadku można ją wykorzystać.


Kim zatem jest SEO copywriter?
SEO copywriter jest to osoba, która w przeciwieństwie do copywritera skupia się na stworzeniu treści mających na celu odpowiednie pozycjonowanie witryny w sieci internetowej. SEO bowiem jest to dział, zajmujący się optymalizacją strony www dla wyszukiwarek internetowych. W jego obowiązku leżą więc działania, które dążą do uzyskania przez konkretny serwis jak najwyższej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania. I na osiągnięciu tego celu zależy SEO copywriterowi.

Jak on to robi?
Dział SEO bazuje na elementach działania algorytmu wyszukiwarek internetowych. Mówiąc prościej, chcąc osiągnąć dla ciebie – jako zleceniodawcy, najlepsze wyniki, wykorzystuje w swoich działaniach wybrane frazy bądź słowa kluczowe związane z twoją marką. SEO copywriter zatem ma zgrabnie i naturalnie wpleść je w poprawny językowo tekst. Wartość merytoryczna jest tu mało istotna. Produkowane są tu więc treści, które zazwyczaj polegają na kilkukrotnym powtórzeniu tej samej informacji stworzonej zgodnie z zasadami gramatyki i ortografii. I to właśnie one, po opublikowaniu, zaprowadzą internautę prosto do twojej witryny www.

Jakie zyski przynoszą tego typu działania?
Są to działania z zakresu marketingu internetowego, a co za tym idzie przynoszą określone korzyści. Tę finalną stanowi oczywiście większa sprzedaż. Po drodze można jednak wymienić drobniejsze osiągnięcia. Pierwszym z nich jest zdobycie odpowiedniego miejsca w sieci. Pamiętaj, że potencjalny nabywca, wpisując poszukiwany produkt lub usługę w pole wyszukiwarki jest pewien, że pierwsze marki ukazane w wynikach, są tymi najlepszymi, a nie specjalnie tam usytuowanymi. I tu pojawia się kolejne dokonanie, a mianowicie zdobycie zaufania internauty. Stając się wiarygodnym, zwiększasz swoje szanse na zdobycie lojalnego klienta, a to prowadzi do finału, czyli zwiększonego zysku.

SEO copywriting, wbrew wyobrażeniom, nie wiąże się z kreacją. Wręcz przeciwnie, jest to pisanie czysto techniczne, a nie twórcze. Nie oznacza to jednak, że nie odgrywa on istotnej roli w procesie budowania wizerunku marki. Pamiętaj, że aktualnie jednymi z najskuteczniejszych działań marketingu internetowego są te wręcz niezauważalne.

Brak komentarzy: