czwartek, 4 września 2014

Skuteczność reklam na Facebooku

Promowanie w sieci swoich produktów czy usług wcale nie należy do czynności łatwych. A przekonać się może o tym każdy, kto chociaż raz próbował na własną rękę się tym zająć. Właściwie do końca nie wiadomo, od czego w ogóle trzeba zacząć? Wiadomo, że dobra reklama przynosi wiele korzyści, zwłaszcza taka, która zdobędzie większą rzeszę odbiorców. A gdzie można spotkać naszych odbiorców? Obecnie, chyba nie ma nic bardziej popularnego niż Facebook.

Opcja reklamy na najbardziej znanym portalu społecznościowym, zyskuje coraz więcej fanów. Bo jest to przede wszystkim, prosty sposób na kontakt z klientem. Nową i ciekawą kampanię można rozpocząć bez żadnych, znaczących środków! Tylko, w jaki sposób zwiększyć skuteczność naszej reklamy?

Pierwszą, ważną uwagą jest wykorzystanie odpowiedniej barwy w reklamie. To bardzo dobry początek. Od dawna wiadomo, że barwy mają istotny wpływ na naszą podświadomość i właśnie dlatego będą idealne, aby zainteresować naszego odbiorcę. Na przykład, kolor czerwony wzbudza chęć do podjęcia akcji i na pewno dobrze się sprawdzi przy reklamach związanych z modą, makijażem, randkami. Użycie odpowiedniej barwy ma znaczący wpływ na to, jak potencjalni klienci zareagują na nową markę.

Drugim, istotnym punktem jest używanie właściwego języka. Użytkownicy serwisów nie lubią tracić czasu na czytanie. Wolą przyjrzeć się ofercie, w której informacje są przedstawione w sposób krótki i zwięzły. Dlatego lepiej, żeby wszelkie treści na danej stronie były utrzymane w takim stylu, bo właśnie to zapewnia dynamizm, który zmusza klienta do podjęcia akcji. Równie ważne jest zadbanie o urozmaicenie naszej strony. I dlatego umieszczenie na niej wielu, atrakcyjnych zdjęć też się do tego przyczyni. Teraz Internet opiera się głównie na elementach wizualnych, co zmusza nas do starannego wyboru fotografii, która ma pomóc w rozwoju tworzonej reklamy. Jednak najważniejszym pozostaje, dotarcie do właściwej grupy docelowej. Bo od tego zależy zainteresowanie daną marką. Warto pamiętać, że dla takiej grupy, istotnym powiązaniem będzie lokalizacja, ich wiek, zainteresowania. Dany krąg wcale nie musi być duży. Nawet lepiej, jeśli będzie mniejszy, ale odbiorcy będą bardziej zaangażowani i połączeni z rozwojem marki.

Reklama w mediach społecznościowych może być niezwykle skuteczną częścią w strategii marketingowej. A klucz do sukcesu polega na dostarczeniu zrozumiałego, ale jednocześnie interesującego przekazu informacji. Czasem wystarczy nawet mała zmiana w sposobie opisu, koloru albo odpowiednie zdjęcie, aby zwiększyć swoją skuteczność reklamy.

Brak komentarzy: