wtorek, 6 listopada 2007

Katalogowanie stron.

Strona internetowa w rzeczywistości tworzy witrynę firmy, przez którą wchodzą do nas nasi obecni jak i przyszli kontrahenci, klienci i dostawcy. Aby jednak przyszły klient do nas trafił, musi ją odnaleźć w sieci, a jak wiemy sieć internetowa szybko się rozrasta. W tym celu zostały utworzone katalogi stron internetowych pomagające w poszukiwaniu informacji. Te tematycznie pogrupowane spisy adresów internetowych początkowo proste w budowie, z czasem wymagały bardziej rozbudowanej struktury, liczniejszych kategorii i podkategorii. Największe katalogi posiadają kilkaset tysięcy adresów www i wbrew pozorom, pomimo tak wielkiej ilości stron, dość łatwo jest dotrzeć do właściwej podkategorii.


Gdy naszą stronę dodamy do katalogu, możemy być pewni, że kiedyś zostanie odnaleziona przez jakiegoś internautę. Przy zgłoszeniu strony w większości katalogów jest wymagane podanie m.in.i adresu i opisu strony. Część z katalogów wymaga jednak podania wyłącznie adresu URL i wszystkie dane dotyczące strony zaciąga już z naszej witryny. W poważniejszych katalogach mamy do czynienia z filtracją wpisów i odrzuceniem internetowych śmieci czyli tak zwanego spamu. Ta część katalogów jest przeważnie płatna i daje nam świadomość, że klient przeglądający katalogi nie zniechęci się po kilku kliknięciach i odnalezieniu nieprzydatnych informacji. Sieć internetowa jest zasypana wieloma dobrymi katalogami, więc nie powinniśmy się ograniczać do jednego wpisu, gdyż nie wiemy, z którego katalogu skorzysta nasz potencjalny przyszły klient. Obecnie częściej i chętniej odwiedzane są katalogi tematyczne, których spis jest często pełniejszy.

Katalogi tematyczne mają czasem większą odwiedzalność niż ogólne. Przeszukiwanie tych nieraz rozbudowanych katalogów ułatwia nam zwykle umieszczona w katalogu podręczna wyszukiwarka. Do korzystania z wyszukiwarek internetowych w celu odnalezienia informacji, towarów czy adresów firm przyznaje sie więcej niż 9 na 10 internautów. Stanowią one jak widać zaufane źródło informacji i stają się doskonałym podłożem na promocję w internecie i nie jedna firma, która chce się liczyć w e-biznesie decyduje się na płatną promocję własnej witryny. Ale to już zupełnie inny temat.

Brak komentarzy: