wtorek, 6 listopada 2007

Reklama internetowa.

Reklama w internecie jest niewątpliwie jedną z najbardziej i najszybciej rozwijających się form pozyskiwania klienta. Jej główną zaletą w szczególności dla małych i średnich przedsiębiorstw o ograniczonym budżecie na reklamę jest fakt, że można ją uruchomić przy niewielkim nakładzie środków finansowych. Zyski jakie są osiągane przez reklamę internetową potrafią wielokrotnie przewyższać nakład finansowy jaki należy przeznaczyć na jej realizację. Z wielu znanych metod reklamy internetowej można wyróżnić dwie zasadnicze: linki sponsorowane i pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach.

Wyszukiwarki kierują na strony zdecydowaną większość ruchu internautów przeszukujących sieć w poszukiwaniu informacji, stąd rozpoczął się wyścig o uzyskanie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarkach. Z własnego doświadczenia wiemy, że przeciętny internauta przegląda tylko pierwszych kilka stron z wyszukiwarki internetowej po czym się szybko nudzi dalszymi poszukiwaniami, bądź niestety zainteresowała go już oferta naszej konkurencji. Najszybciej i o wiele “prościej” można zacząć reklamę w formie linków sponsorowanych, więc od tego zwykle rozpoczyna się promocja strony. Już po kilku chwilach reklama wyświetla się i możemy liczyć na kliknięcia. Oczywiście mamy tu do czynienia z procesem optymalizacji który ma zwiększyć ilość kliknięć i wejść na naszą stronę. Jeżeli priorytetem jest dla nas trwała promocja i nie zależy nam bardzo na czasie, to kierujemy swoją uwagę na pozycjonowanie stron w internecie. Jest to proces długotrwały ale przynoszący wiele korzyści.

Czynnością jaka poprzedza samo pozycjonowanie i bez której nie można osiągnąć dobrych wyników jest proces optymalizacji strony. Późniejsze pozycjonowanie polega na zdobywaniu linków prowadzących do naszej strony, co wymaga pewnych umiejętności. Jest kilka źródeł dostępnych dla wielu osób pozycjonujących strony. Rozsądne korzystanie z nich z całą pewnością pomoże nam w osiągnięciu sukcesu. Dla niektórych popularnych słów kluczowych wysoka pozycja w wyszukiwarkach to nawet kilka tysięcy odwiedzin strony dziennie.Prowadząc biznes internetowy bezwzględnie w strategii promocji strony należy uwzględnić reklamę w wyszukiwarkach internetowych. Sprawa nie jest prosta, choćby ze względu na dużą konkurencję, ale z całą pewnością jest to gra warta świeczki. Jej olbrzymi potencjał z całą pewnością zauważyło już wielu właścicieli internetowych biznesów, którzy dzięki niej zdobywają każdego dnia wielu nowych klientów nie wydając na to ani złotówki. Dla tego też pozycjonowanie staje się coraz popularniejsze i coraz częściej firmy internetowe decydują sie na usługi pozycjonerów, firm pozycjonerskich czy agencji interaktywnych.

Brak komentarzy: