środa, 11 grudnia 2013

Logo - znak rozpoznawczy firmy

Stworzenie własnego, unikalnego logo jest bardzo istotnym elementem budowania wizerunku twojej marki. Jest to bowiem znak, który reprezentując firmę, jest jednym z najbardziej zapamiętywanych jej elementów. Powinien zatem nieść ze sobą określony zbiór cech i wartości, z którymi ma być kojarzony twój biznes. Jednocześnie nie może on tracić na czytelności. Jak więc zrobić dobre logo? Sprawdźmy.


Czym jest logo?
Logo to najprościej mówiąc graficzny znak towarowy. Przedstawiając symbol firmy, pełni ono zarówno rolę marketingową, jak i informacyjną. Ma więc za zadanie przekazać konsumentowi żądany przez nadawcę komunikat oraz zostać dzięki niemu na długo zapamiętanym. Aby to osiągnąć musi oczywiście być na swój sposób wyjątkowe i charakterystyczne.

Jakie są cele logo?
Głównym obowiązkiem logo jest początkowe naprowadzenie konsumenta na twoją markę bądź ideę. Oczywiście jest to możliwe tylko wtedy, gdy zdobędzie ono uwagę odbiorcy. Jego forma graficzna powinna zatem wyróżniać ciebie na tle konkurencji. Być swoistą i wymowną zarazem. Dlaczego? Poprowadzi cię to do następnego kroku, czyli wyzwolenia i połączenia emocji odbiorcy z marką. Logo ma bowiem za zadanie ukazać osobowość twojej firmy, z którą to następnie konsument będzie chciał się utożsamić. Oznacza to, że zapragnie zostać jej elementem - będzie chciał do niej przynależeć.

Jak stworzyć logo?
Logo możesz stworzyć na trzy sposoby. Pierwszym z nich jest stylizacja literowa, tak zwany logotyp. Drugi wybór, stanowi sam symbol, czyli element graficzny. Natomiast trzecią drogą jest kombinacja dwóch powyższych. Decyzja należy do ciebie. Najczęściej spotykane są logotypy przedstawiające w interesujący sposób pierwsze litery nazwy firmy lub loga, które zbudowane z ciekawych elementów graficznych, powiązane są z jej charakterem. Nie twórz jednak zbyt wymyślnego znaku, gdyż może on okazać się zbyt zawiły dla odbiorcy. A to sprawi, że nie zostanie właściwie zrozumiany. Skuteczność leży bowiem w przejrzystości i prostocie. Pamiętaj, że logo powinno być dość szybko zapamiętane, dlatego lepiej, aby było czytelne. Jego formą, zawsze nawiązuj do tematu, który chcesz poruszyć. Tylko wtedy wywołasz u odbiorcy pożądane skojarzenia, które pociągną za sobą emocje, a te mogą skutkować motywacją do działania.

Jak widzisz, logo jest bardzo istotnym znakiem, dzięki któremu konsument jest w stanie rozpoznać twoją firmę i jej charakter. Warto poświęcić mu więcej uwagi i czasu, aby było odpowiednio przemyślane i profesjonalnie wykonane. Złoży się to na twój sukces.

Brak komentarzy: